Praktijkinformatie
Volwassen & Logopedie
Het behandelplan
Nadat we samen de hulpvraag nader vastgesteld hebben met u en/of uw omgeving zal ik u verder uitleg geven over de vervolgstappen.
Ik zal een logopedisch onderzoek doen om een zo goed mogelijk op uw situatie afgestemde aanpak te adviseren. De klacht, aanpak, behandelfrequentie en -duur zal met u en/of uw naasten besproken worden.
Het aantal afspraken om de behandeling met een goed resultaat af te ronden is mede afhankelijk van de (ernst van de) klacht en zal met u na het onderzoek afgesproken worden.
Indien u tussentijds merkt dat u onvoldoende baat heeft bij de behandeling of u loopt tegen zaken in uw situatie aan, maak dit dan bespreekbaar. In overleg kunnen we bepalen of een aanpassing noodzakelijk of zinvol is.
Algemeen
Betalingen
Logopedie is gespecialiseerde (gezondheids)zorg of paramedische zorg en valt onder de basisverzekering als u doorverwezen bent door huisarts of specialist
Ik behandel aan huis als dit op de verwijzing van de arts is vermeld. Hiervoor wordt een toeslag gerekend
De declaraties van de behandelingen worden direct bij de zorgverzekeraar in rekening gebracht, indien wij een contract hebben bij deze verzekeraar. Wanneer we geen contract hebben met uw verzekeraar dient u de rekening zelf te voldoen. U kunt daarna de rekening indienen bij uw zorgverzekering. Uw zorgverzekering betaalt een deel (ongeveer 70% )van de nota.
Verhindering
Bij verhindering wordt u verzocht de afspraak minimaal 24 uur van te voren af te zeggen, zodat we de kosten van de behandeling niet bij u in rekening hoeven te brengen. Wanneer u de afspraak niet of te laat afzegt, brengen wij 20 euro in rekening. Deze rekening kunt u niet indienen bij uw verzekering.
Privacy
Een logopedist neemt soms ook kennis van feiten van vertrouwelijke aard. Binnen onze praktijk voor logopedie wordt met deze informatie zeer zorgvuldig omgegaan. Wij handelen conform de privacyregels die opgesteld zijn door de NVLF.
Klachtenregeling
Heeft u klachten over een behandeling, dan kunt u dit bespreekbaar maken. Samen wordt besproken wat de (on)mogelijkheden zijn, zodat er aan een oplossing gewerkt kan worden die voldoet aan uw wensen. Ik ben er van overtuigd dat we er samen wel uit kunnen komen.
Mocht dit onverhoopt toch niet naar uw tevredenheid zijn, dan kunt u gebruik maken van de klachtenregeling die is opgesteld door de Nederlandse Vereniging voor Logopedie en Foniatrie (NVLF). Meer informatie is te vinden op (NVLF formulier).
Algemene voorwaarden
Door gebruik te maken van onze diensten, gaat u automatisch akkoord met de bovenstaande praktijkinformatie.